Sivut

sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Agilitykärpäsen purema

Olen tainnut jo aiemmin mainita että olen käynyt katsomassa kaverini seurana(lue: rahtaamassa kamoja) agilitykisoja muutamia kertoja tänä keväänä. Ihan hauskaa seurattavaa ja näyttää niin helpolta vaikka todellisuus epäilemättä onkin toinen. 


Nyt pikkuhiljaa muhun on hiipinyt pieni innostus että josko sittenkin kokeili Foxin kanssa agilityä. Mä olen pitänyt agia aina ihan kivana koiraharrastuksena, mutta jotenkin vaan päätin että en ala harrastaa agia Foxin kanssa. Se on aika raskas ja jotenkin ajattelin että ei sen kanssa olisi kiva kisata maxeissa pelkkien bortsujen seurana. No, sitten Foxi kuvattiin luustoltaan terveeksi ja kävin tosiaan niitä kisoja pari kertaa katsomassa. Sitten sanoin kaverille suoraan että voitaisiko me joskus tulla käymään sen edustaman seuran agikentällä. Vastaus oli myönteinen, joten tämän viikon maanantaina suunnattiin kentälle. 


Foxi oli aluksi taas aivan kamala. Aivan nenän vietävissä ja innoissaan kaverin koirasta. Nenä vaan nousee ylös ja se nuuhkii kaikkia "ihania" kevään hajuja. Korvat sen sijaan uppoaa johonkin maan alle. No tehtiin muutaman kerran normipuomia matalampaa ja leveämpää puomia. Foxilla ei ollut sen kanssa mitään ongelmia, juoksi iloisesti puomin yli. Sitten kokeiltiin A:ta, sekin taisi olla harjoitusmallinen eli matalampi kun tavallisesti. Senkään kanssa ei ollut mitään ongelmia, vauhdilla ylös ja alas. Sitten kokeiltiin hyppyjä, suoraan kahden sarjassa. Namialusta toisella puolella ja aika kivasti Foxi ne meni. Puomia vielä lisää ja mä sain jopa oikeasti juosta kun Foxi meni sen niin lujaa! Se on niin rohkea että ei sillä selvästikään käynyt mielessä että puomi tai A voisivat olla pelottavia :)


Täytyy nyt katsoa aloitetaanko me agilityä vai ei. Aikaisintaan voidaan ilmoittautua syksyn alkeiskurssille. Tämä kevät on mulla niin täynnä tekemistä. Toisaalta meillä on nyt hieman tekemistä siinä että koira viitsisi käyttää niitä päänsä sivuilla killuvia lerpattimia, eli toisin sanoen kuunnella mua. Joten ehkä se on ihan hyväkin ettei vielä aloiteta. Aktivoinniksi tietenkin voidaa puuhastella jotain pieniä alkeisharjoitteita. 


Mä ajattelin että Foxi on tokossa niin hitaanoloinen ja onhan se muutenkin tolleriksi rauhallinen, joten olisi kiva vähän saada siihen vauhtia. Ehkä se onnistuisi agilityssä, se jää nähtäväksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti