Sivut

sunnuntai 3. helmikuuta 2013

Vuoden ekat reenailut


Meillä on tosiaan elelty aika rauhallista elämää. Toko on tauolla ja ensi vuoden treeniporukka on vielä vähän epäselvä. Viikonloput on olleet niin täynnä kaikkia suunitelmia, ettei ole valoisalla päässyt ulos treenaamaan ja viikko-illat sitten ovat aivan täysi mahdottumuus noutotreenailujen osalta. Ei oikein pimeään metsään huvita hakuruutua tehdä, kun mä en muutenkaan käy pimeässä metsässä lenkillä. Tälle päivälle suunitelmat olivat kutakuinkin huikeat, tavoitteena oli tehdä yksi hakuruutu. Ja hei, se onnistui!

Foxi oli jo käynyt juoksulenkillä ja ollut mukana lumitöissäkin, mutta mä halusin välttämättä saada sen yhden ainoan hakuruudun tehtyä niin nappasin damikassin ja koiran mukaan ja talsin taas lähimetsään. Ruudusta tuli aika pitkänomainen, siellä oli kuusi damia. Kaksi lähellä ja neljä vähän kauempana. 

Foxi tuntui olevan innoissaan, lähetin sen etsimään ja se menikin ekaksi vaalealle vesidamille. Siis sellaiselle, joka vähän painuu kun siitä ottaa kiinni. Intoa tuntui olevan vähän liikaa ja koska dami tuntui oudolle Foxi jatkoi etsimistä ja löysi tavallisen damin kauempaa ja palautti sen. Sitten toiselle lähellä olleelle vaalealla damille, jonka ympärillä se jostain syystä alkoi möyrimään lumessa. Mun taholta tuli tässä vaiheessa aika tiukkasävyinen huomautus siitä että nyt ollaan hommissa eikä perseily ole toivottavaa. Sitten se otti damin ja palautti. Sitten takaisin sille hassulle valkoiselle, joka palautuikin suoraan käteen. Kauempia dameja se joutui hieman etsimään, koska se ei löytänyt niitä suoraan mun jälkiä pitkin kun olin heitellyt ne polulta ja täten niille ei ollut suoria hajujälkiä. Kaukaiset damit palautuivat aivan mahtavalla vauhdilla! Ja työskentely tuntui paranevan loppua kohti. 

Mä olin jo ruutua tehdessäni miettinyt laitanko sinne valkoisia dameja vai en. Näin jälkikäteen viisasteltuna ne olisi ehkä kannattanut jättää pois, koska niiden kohdalla oli hieman vaikeuksia kun tavalliset damit nousivat ja palautuivat suoraan. Ehkä opimme tästä jotain seuraavaa kertaa varten.

2 kommenttia:

  1. Olis haaste meidän blogissa http://www.tollerinemo.blogspot.fi/ :)

    VastaaPoista
  2. Jee! Josko sen saisi tehtyä piakoin, edellinenkin taitaa odotella vielä jossain :D

    VastaaPoista