Sivut

maanantai 9. heinäkuuta 2012

Varis

Kyllä! Sainpahan jonkun aivohäiriön ja päätin tonkia pakastimen perukoilta ihka oikean variksen sulamaan. Meidän riistatreenaamattomuuden syyhään ei ole suinkaan se että niitä variksia ei ole vaan se että minä olen vaan niin aikaansaamaton. 


Olin ajatellut että teen helppoja noutoja variksen kanssa meidän pihassa ja mahdollisesti niin että koira on kiinni, koska viimeksi kun sai variksen suuhun unohtui kyllä palautus ihan kokonaan. 


Lintu oli hyvin syvässä jäässä, koska kun tongin sen pakastimesta niin jäähileet vaan lentelivät. Ei siis ollut vielä sulanut kokonaan, mutta sehän ei meitä haitannut! Aluksi annoin Foxin vaan ihan rauhassa haistella lintua ja katsoin naksutin kädessä olisiko se itsenäisesti ottanut sitä suuhun. Ei ottanut, mutta nuuhki eikä yrittänyt pahemmin nykiä sulkia. 


Tein muutaman parin metrin noudon niin että varis jäi minun ja Foxin väliin. Foxi oli tässä vaiheessa mulla vielä hihnassa. Käskytys ja koira sinkosi varikselle, otti sen suuhun ja toi minulle ihan kun se kantelisi niitä lintuja harvase päivä! Pari toistoa näin ja sitten otin hihnan pois ja kasvatin matkaa. Edelleen oikein nättejä suorituksia ja aika hyvännäköisellä, syvällä otteella(varikselta siivet teipattu kasaan). 


Uskaltauduin myös kokeilemaan niin että lähetin Foxin noutoon mun vierestä. Meni varikselle paljon  paremmalla vauhdilla kun damille ja samoin palautuksen kanssa. Aivan tosi hienolla vauhdilla mutta ei kyllä ollut pelkoakaan että se juoksisi ohi! Hieno pikku punaturkki <3


Näköjään olen onnistunut rakentamaan Foxille noudosta ja etenkin palautuksesta sellaisen jutun että ei se käskyn saatuaan taida edes miettiä mitään muuta kun "äkkiä tuo objekti tuolle naiselle että saa namia". Olen kyllä niin tyytyväinen kun meillä aluksi oli vähän ongelmia palautusten kanssa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti