Sivut

perjantai 2. toukokuuta 2014

Fiksu kerää kakkaa?

Täytyypä kantaa korteni kekoon jokakeväisessä koirankakkakeskustelussa. Syynä tähän pienoinen konflikti random-papan kanssa lenkillä juuri tästä aiheesta. Tai no konflikti ja konflikti, en riitele vieraiden kanssa.

Pääosin mä en keräile kakkaa. Ja siihen on syynä se että Foxi tekee aina johonkin puskaan/heinikkoon/ojaan niin että en itse viitsi lähteä sinne rymyämään. Ja olen sitä mieltä, että jos jossain monta metriä leveän kävelytien sijasta täytyy ihmisen kulkea puskassa/heinikossa/ojassa niin saa kyllä ihan itseään syyttää jos astuu koirankakkaan.

Tästä huolimatta mulla on aina pussi tai kaksi mukana lenkillä. Tykkään eniten käyttää Best Friendin mustia sangallisia pusseja, niistä ei vahingossakaan näy läpi ja niitä on helppo kantaa. Pussi on mukana varmuuden vuoksi, jos Foxille tulisikin äkillinen tarvi tehdä jollenkin hoidetulle alueelle. 

Yksi syy sille etten keräile kakkoja on myös se että en todellakaan halua kilometrikaupalla kanniskella niitä pusseja mukana lähimpään roskikseen. Tätä kaupunkia kun ei todellakaan oli liiallisilla ulkoroskiksilla täytetty. Joo, voihan ne maatuvat pussit heittää johonkin puskaan, mutta nopeammin se tuotos epäilemättä maatuisi ilman sitä pussia. Sitä paitsi kaikki pussit, joita koirankakkapusseiksi myydään eivät edes ole maatuvia. Jotkut mun tutut laittaa sen täyden pussin taskuun, mutta olen kuullut ihan liian monta tarinaa siitä kun se täysi kakkapussi jää taskuun :D Sitä paitsi, mulla on yleensä niin paljon muita aarteita mukana ettei täysi pussi edes mahtuisi taskuun. Ja ajatus on koirankakasta taskussa on mun mielestä kuvottava.

Monesti näkee perusteluna jotain tämän tyylistä "alan keräämään koiran kakkaa heti kun muut lopettavat pullojen rikkomisen luontoon". Ehjät ja rikkinäiset pullot ja muut roskat eivät maadu ja jäävät sitten ikiajoiksi odottamaan että joku kiltti ihminen käy ne luonnosta keräämässä. Se koirankakka kun maatuu. Niin maatuvat varmaan Mäkkärin paperipussitkin, joita täällä tunnutaan heittävän ojiin erityisen paljon. Uskoisin silti koirankakan maatuvan nopeamin.

En siis yleensä kerää kakkaa. Kivittäkää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti